sochař, performer

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



LMRA

LMRA - volné sdružení, založené společně s Janem Sukem cca kolem roku 2000, věnující se žánru pohybujícím se mezi výtvarnou performancí a divadlem. V autorské spolupráci Doskočil - Suk vznikla řada menších i větších útvarů (her, projektů, performancí, intervencí). V roce 2008 aktivní činnost pomalu končí, a na veřejnosti se LMRA v původní verzi objevuje již jen ojediněle. Na aktivitách se podíleli : Pavel Doskočil, Jan Suk a Rudolf Rousek, Viktor Prusek, Vladan Kolář, Marek Rubec, Lukáš Vízek, Martina Plšková, Věra Doležalová, Veronika Majíčková, Štěpán Málek, Igor Burkoń, Jan Škraněk a další.

UKÁZKY Z NĚKTERÝCH AKCÍ:
ĎULIG (2001)

Celovečerní představení, Heavy – mental opera. Zpracováno dle autentických zápisků filosofa R. Rouska, ve kterých se téměř psychoterapeuticky vyrovnává s traumatickými zážitky láskyplného dětství a dospívání. Sociální drama plné frustrovaných lidí.
Prolog: křesťanská agitka, kapela z playbacku, krátké svědectví pracujícího člověka obráceného na víru (nadále pracujícího), (na TV v rohu jeviště, video běžícího koně)
- Maminka (luxuje byt)
- Tatínek (leze do prdele – balet)
- Narození Ďuliga
- Ďulig má narozeniny (Happy Birthday to You 5x)
Mezihra: Estráda s písněmi a předvedením co všechno již Ďulig umí, ke konci estrády Ďulig stojí v pozadí jeviště a čurá a poté dlouze dlouze „oklepává“
Mezihra 2: na jeviště vstupuje Sbor otroků (G. Verdi) (choreografie)
- Ďulig sedí, maminka luxuje
- Katarze: Kapela hraje naživo (bigbeat), poprvé (a naposled Ďulig vstává, připíná k nohám židle – TANEC, ohňostroj
- Ďulig sedí, maminka luxuje, tatínek v pozadí dlouze „oklepává“

                                     





HEAVY METAL JUKEBOX - ART IS HARD





LUP (2002)

Celovečerní představení sestavené z volného propojení dvou starších projektů (Limbura a Prohlášení) a centrálního nového divadelního kusu U.
U : ponorná hra z válečného období z prostředí ponorky.
- Nástup tří statečných námořníků
- Ponor, zde se celá scéna zhasíná a dále hra pokračuje převážně ve tmě (cca 15 min), torpédový útok. Na začátku krátké pokropení prvních řad vodní pistolí.
- Prosvětlení – téměř erotické představy jednotlivých hrdinů
- Na scénu vstupuje nahý Neptun a zazpívá lidový popěvek „Horní Braná prdel zakopaná“, zde již hra ztrácí poslední zbytky logiky, na scénu přichází hvězdy – piktogramy, předvádí jakousi pantomimu a hra pomalu do vytracena končí…
Celý blok tří představení (Limbura, U, Prohlášení) je propojen moderátorem a lidovým bavičem (Š. Málek) který vystupuje jako konferenciér, ekvilibrista, potápěč a vypravěč špatných vtipů. Ozdobou programu je invalidní důchodce J. Škraněk s repertoárem zlidovělých popěvků.

                                     





FOTBALISTI
fotbal ve dvou až do vyčerpání, hřiště nevymezeno, bez branek
  

  

  



MICHALE
film - diptich, 1.plátno - mylivci na dvorku vyhledávají divou zvěř, v jednom okamžiku se proměňují na krátkou chvíli v rockery, na závěr potkávají panenky jak jdou silnicí, 2.plátno - králík, les 








Dívači: Schováni za kulturními periodiky (s vystřiženou dírou) jsme se koukali ve městě po holkách



Dr.D (DDr): zatraceně mizerná vernisážová kapela




PROHLÁŠENÍ (1999)

Krátké představení, politické prohlášení blíže neidentifikovatelné teroristické organizace.
Na scéně se tři zakuklení muži střídají v předčítání textu – preparované (finské?) vegetariánské kuchařky. Nahodile vybíraná slova a věty zvukově dávají možná tušit, že se čte o jídle, zelenině. Během čtení začínají předčítači pojídat zelné listy.
Katarze – dva rozvinou monumentální malbu zelí, a poněkud nepřesvědčivým gestem pozvednou pěst. Ve finále polijí scénu benzínem a zapálí.
Diaprojekce – animovaný příjezd hasiče, hasí, uhasí, odjíždí, jde spat. Fin.

                                  





HOSPODA U BILLA V.

Náročné, téměř libovolně dlouhé představení, navazující na tvorbu videoartu Billa Violy, transformované pro živé vystoupení (v ČR).
Téměř nepřetržitý sled drobných akcí, paralelně probíhajících minipříběhů i osobních tragedií. Pro lepší přehled (a v duchu B.V.) vše probíhá velmi zpomaleně; divákům, aby vydrželi, je podáváno občerstvení, avšak také velmi zpomaleně. Na postraní televizi u toalet běží videopiece „Makifebo“ (na posteli klátící se idiot). Mezi diváky se postupně nafukuje a zvětšuje svůj objem obrovský černý igelitový pytel. Hudba – elektronický šum.
Stručný výčet probíhajících akcí (nelze popsat zcela přesně i přesto, že celé představení má pevně stanovený řád i časový harmonogram, některé akce pomalu končí, zatímco vedle zároveň začínají či probíhají jiné):
Standardní obrazy: hráči karet, sediči a píči, vysloužilý voják
hlouček slečen a budoucí matka
otec hledající dceru, dcera hledající otce
Živly: Voda – přicházející bezdomovec upíjí zbytek piva, poté v rohu nekonečně močí, močení se mění až v mohutný vodopád (cca 35 litrů)
Oheň – od počátku sedící neidentifikovatelná postava (snad intelektuála) se pomalu hroutí k zemi (Zem), kleká hlavou k zemi, vystrčená zadnice, za ní na židli vzplane oheň
Vzduch – přijíždí (přichází cyklista), stojí u karbaníků, falešný a zákeřný hráč mu mezitím vypouští kolo
Duchové a nadpozemské bytosti: k hráčům přichází čert a hraje s nimi karty
pro čerta přichází Mikuláš a odvádí si ho
…v jeden moment vše ztichne a zastaví se, je ozářena pouze budoucí matka, hudba se změní…
V pozadí v pravidelných intervalech přechází nenápadně přes scénu „Bujný chlapec“, pod přiléhavý trikot jsou mu postupně přidávány vycpávky, čímž pomalu bují a mění celkový tvar figury, zárověň mu jsou postupně stříhány vlasy.

 


                                                             NĚKTERÉ DALŠÍ AKCE A PŘEDSTAVENÍ:



LIMBURA LIMBURA (2001)  Melodrama. Výsek z textu W. Shakespeara, Romeo a Julie v Balkonoé scéně. Krátký dialog neustále dokola čtou dva recitátoři. Občas si prohodí role, občas místo, jednou předčtou lidovou píseň Limbura limbura. Na závěr se letmo políbí. Místy je dojemná scéna podbarvena muzikou, pracně naučenými třemi takty naprostého nemuzikanta.
Celý kus je zarámován papírovou loutkohrou, nakonci vzplane Romeo, od něj i na balkoně Julie.



Kolotoč a pes: jeden se točil, druhý štěkal

Turista: velkoplošná diaprojekce diapozitivů z cest, soukromí, z knížek, vesmíru. Před každým snímkem jsem se prošel před plátnem.



Česká polka: začíná tančícím nosorožcem, poutníkem ve vánici, končí českou polkou z asijského keyboardu

Čestná stráž: při zahájení výstavy se při kunsthistorickém projevu pomočil skaut



                                                                          DRESDEN  - EASTERN ALIANCE 2006
                                představení v Drážďanech v rámci spolupráce s nakladatelstvím Divus


Hlavní představení – POUŤ (scénář)
Part one
1) Diskotéka
a) rychlý hit – na podiu paří 4 chlapci a 1 děvče    http://www.youtube.com/watch?v=vCfIre-qtZY&feature=related
b) ploužák – párování – Vladan + děvče(Anina) = osudová láska ; dva chlapci – z nouze nectnost – odplouží se (si) do pozadí ; Ruda (později Sádám Islám, SI) pojebává v ústraní zmateně sám a sám
V+A – vášnivý polibek holywoodského stylu – 2x
Při druhém prohnutí praskne A páteř a vypadne s rachotem na parket
V sbírá zlomenou páteř (trubku) a odchází
A zůstává ležet
HUDBÁ   http://www.youtube.com/watch?v=hepqQRJ3fDI&NR=1
2) Pouť
a) Jan (konferenciér) + tlumočník (bodyguard) : „A nyní Sádám Islám roztrhne seznam!!“
SI trhá seznamy, přichází V se zlomenou trubkou, SI mu ji spraví izolepou, kterou má schovanou v pytlíku na pytlíku.
HUDBÁ
b) J + bg : „A nyní SI se nechá přejet motocyklem!!“
SI neochotně zanechá trhání seznamů a nechá se přejet motocyklem.
HUDBÁ
c) J + bg : „A nyní SI plivne ohněm!!“
J drží planoucí pochodeň a vyčkává SI.
SI ignoruje J a trhá nadále seznamy. Po chvíli se bg začíná podivně ohýbat, na zádech dole má připevněnou rachejtli-fontánu, J zapaluje fontánu a odchází. Bg (fontána) hoří, kolem prochází V s mizerně spravenou trubkou.
HUDBÁ
Konec první části
Přestavba
HUDBÁ

Part two
1) (falešná katarze)
- za zvuků fanfár se slétají snowboardisté představující se v baletní kreaci osamělého sexu (reprodukovaná klasická hudba – Wagner)
Po skončení tohoto vystoupení procházející V s mizerně spravenou zlomenou trubkou nachází na jevišti lyžařskou pernamentku (a tmavé brýle – svářečské) s kterou poté obchází diváky s neurčitým dotazem (východní řečí)
2) (pravá katarze)
!!!!chyba!!!! tři šotci ze zeme oz (lálipap gíl)
HUDBÁ – autentický bigbeat (hard core)
V přichází k Boží Trojici
Duch – pták, Otec – svářeč, Syn – v pohodě se povaluje po vzkříšení
V předává zlomenou trubku svářeči, a ten ji svaří.
Duch předává V věcné dary (kýbl, holiny, plácačku apod.). V odchází obdarován, trubka však zůstává svářeči.
Syn vstává a prohlašuje: „Ich bin Gott.“
Závěr – playback „Biene Maja“, kapela jako hraje, Syn jako zpívá, Duch jako odlétá, Otec mizí. Videoprojekce - titulky z filmu „Titanic“.
HUDBÁ
Post epilog
V jako obchodní cestující prodává domácí potřeby – teleshoping.
V se vyzbrojuje domácími potřebami a během kolektivního dechového meditačního cvičení pomalu a rytmicky ubíjí SI.
THE end

  
 
FREAKSPORT 2008 (nerealizováno)
aneb Regional Reality Musical Performance
kabaretní soiré upadlého ansámblu snažícího se najít nový divadelní jazyk.
Laterna Magica Revival Ansámbl ALL STARS je opět tu s novým, tentokrát ještě zoufalejším muzikálním představením. FreakSport vychátí z tradice malotřídkového vesnického tělocviku a folklorní touhy identifikace s olympijskými vítězi. To vše za podpory živých intervencí DJ Ventolína a několika retro rockovo-swingových pokusů. Není důležité zúčastnit se.